حرف های نسنجیده مسئولین زیان در جیب سهامداران
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
حرف های نسنجیده مسئولین زیان در جیب سهامداران
دو شنبه 18 خرداد 1394 ساعت 23:42 | بازدید : 274 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

حرف های نسنجیده مسئولین زیان در جیب سهامداران

با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 94.03.18 شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 223 واحد کاهش به رقم 45237 واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 149 واحد کاهش عدد 131035 واحد را تجربه کرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نیز در روز جاری با 98 واحد کاهش به رقم 26338 واحد رسید.

همچنین در این روز "حکشتی" با 45 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبملت" با 41 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد کاهش به رقم 698 واحد رسید.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم 1404 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 3454 میلیارد ریال رسید.

با عنایت دوستان؛ تلاش و همت عزیزان و تدبیر مسئولین، شاخص بورس توانست در روز جاری با افت 234 واحدی وارد کانال 62 هزار واحدی شود تا سرمایه گذاران بازار سرمایه طعم واقعی حمایت را بچشند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، این بورس و حال و اوضاع فعلی آن حاصل بیان حرف های نسنجیده ای است که مسئولین بدون تفکر و تحلیل در شرایط و مواقع مورد نیاز خود به زبان آورده اند.

یک روز صحبت از ورود 5 هزار میلیارد تومان پول به بازار سرمایه می شد و یک هفته بعد با تکذیب آن، رقم به 100 میلیارد تومان تغییر می کرد.

یک روز صندوق توسعه برای حمایت از بازار و رشد قیمت سهام قرار بود وارد بازار شود و دو روز بعد باخبر شدیم حمایت صندوق از قیمت سهام نیست و قرار است از نقد شوندگی سهام حمایت شود.

یک روز با 5 بانک قرار حمایت از بازار و ورود نقدینگی می گذاریم اما چهار روز بعد خبر می رسد که بانکها تکلیفی برای حمایت از بورس ندارند.

از طرف دیگر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به بهانه رانت خواری و بی عدالتی نرخ خوراک پتروشیمی ها را 5 برابر افزایش می دهند بعد که آثار مخرب آن در اقتصاد و بازار سرمایه نمایان می شود وزیر نفت را به مجلس احضار می کنند.

نماینده سهامدار در مجلس صحبت از شکستن سر در بازی اشکنک و پیش بینی افت 10 هزار واحدی شاخص می کند اما فردای آن روز صحبتهای خود را تکذیب می کند.

در خانه ملت یک نماینده توافق هسته ای را شکوفایی اقتصاد می داند و نماینده ای دیگر همین توافق را خیانت به کشور و از بین رفتن عزت مردم می داند و جالب تر آنکه همین نماینده در زمانی که پراید و دلار در زمانی کوتاه سه برابر افزایش نرخ پیدا کردند به افق دور دست خیره شده بود و برای عزت مردم و کشور دعا می کرد.

بی تعارف باید بگویم، در چنین اقتصادی که بی برنامگی، عدم هماهنگی و تعدد نظرات بی داد می کند بهترین تصمیم سهامدار و سرمایه گذار همینی است که می بینیم یعنی ترجیح دادن فرار بر قرار.

بر اساس این گزارش در اقتصاد فعلی کشور به جز بانکها، هیچ بازار دیگر وجود ندارد که در آن پویایی و رونق دیده می شود و تنها بانکها هستند که در کانون توجه سرمایه گذاران به جهت دریافت سود بی دردسر قرار داند که در علم اقتصاد این وضعیت یعنی اشراف حالت ترس و نا امیدی از سرمایه گذاری در اقتصاد کشور.

اما پشت این اتفاق یک نکته نهفته است نکته ای که بنظر می رسد از نگاه مسئولین اقتصادی دور مانده و بی توجهی به آن همان بلایی را بر سر این بازار خواهد آورد که بی توجهی آنها بر سر بازار سرمایه آورد.

حال این نکته چیست؟ در شرایط فعلی در تمامی بازارها به جز بانک شاهد رکود مطلق و لختی هستیم، در مؤسسات مالی هم که هر روز صدای ورشکستگی و نابودی یکی از آنها به گوش می رسد که علت های آن مشخص و نام ورشکستگان تا این لحظه نیز معلوم است و نیاز به توضیح بیشتر ندارد. پس هم اکنون ما با بانکهایی مواجه هستیم که در این دو سالی که اقتصاد به علت کنترل تورم در حالت رکودی قرار گرفته، سود های بیش از 20 درصد به مردم پرداخت کرده اند سودهایی که مشخص نیست منبع کسب آنها از چه محلی است و چگونه محقق می شوند لذا بنظر می رسد تداوم این روند در عین رکودی دیگر بازارها در آینده ای نه چندان دور نتیجه ای جز ورشکستگی بانکها و مواجه این بازار با بحران قابل توجه نخواهد داشت.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 256
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 369
:: بازدید ماه : 2315
:: بازدید سال : 11215
:: بازدید کلی : 131756